اخباروگزارشات کارگری6و7تیر1393

- تشدید فشار بر فعالان کارگری و اجتماعی

- جان رضا شهابی در خطر است!

- تظاهرات ایستاده  درپاریس به مناسبت پانزدهمین سالگرد تظاهرات با شکوه دانشجوئی تیر 1378

- تجمع کارگران کارخانه یک ویک دراعتراض به عدم تمدید قرارداد 27کارگربدلیل دفاع ازحقوق کارگران !

- علیرغم وعده و وعیدها کارخانه ذوب آهن اردبیل کماکان تعطیل و275کارگربیکارند

- درپی وعده مسئولان بانک ملی وملت تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه قنداهوازدرتهران خاتمه یافت!

- عدم پرداخت 6ماه حقوق250کارگرکارخانه فولاد میبد

- تأخیر 3ماهه در پرداخت حقوق 140 کارگر پیمانی آبفای آبادان

- بازهم محیط ناامن کار حادثه آفرید و موجب مرگ یک کار گر شد

- مرگ کارگر18ساله هنگام گودبرداری

تشدید فشار بر فعالان کارگری و اجتماعی

بیش از 25 روز است که رضا شهابی در اعتراض به انتقال به زندان گوهر دشت و بی توجهی نسبت به وضعیت درمانی اش در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

بهنام ابراهیم زاده همچنان ممنوع الملاقات است.

محمد مولانایی، واحد سیده، یوسف آبخرابات و افشین ندیمی از اعضای کمیته هماهنگی در شهرهای مهاباد و کامیاران در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند و حسن رسول نژاد، جمال میناشیری، هادی تنومند، قاسم مصطفی پور، ابراهیم مصطفی پور، محمد کریمی و غالب حسینی از اعضای کمیته ی هماهنگی در شهرهای بوکان و سنندج، محکومیت‌شان به تائید دادگاه تجدید نظر رسیده و باید به زندان بروند.

شاهرخ زمانی، محمد جراحی در زندان گوهردشت و تبریز به سر می برند و  پس ازگذشت 20 روزاز بازداشت سعید شیرزاد، هیچ خبری از این کارگر و فعال حقوق کودکان کار به خانواده‌ی وی داده نشده است.

این بگیر و ببندها در میان فعالان کارگری واجتماعی در حالی صورت  می‌گیرد که سازش با سرمایه‌های بین‌المللی و دعوت از سرمایه‌داران جهانی برای سرمایه‌گذاری‌های هرچه بیشتر در ایران هر روز ابعاد وسیعتری می یابد. گویا برای خوش‌آمدگوئی به این سرمایه‌گذاران باید فشار را بر فعالان کارگری و اجتماعی بیشتر کرد تاامنیت سرمایه‌هایشان بیشتر شود .

قدرتمداران باید بدانند که با این بگیرو ببند ها و فشار بیشتر بر فعالان کارگری و اجتماعی نمی‌توانند از مشکلاتی فرار کنند که خود با سیاست‌های غیر مردمی خودشان به وجود آورده اند.

ما خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط کلیه فعالان کارگری و اجتماعی و رعایت ابتدائی‌ترین حقوق انسانی تمام زندانیان هستیم.

کانون مدافعان حقوق کارگر

تیر ۱۳۹۳

جان رضا شهابی در خطر است!

  همانطور که همگان مطلع اند رضا شهابی کارگر زندانی و عضو هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، و مسئول مالی این سندیکا، در اعتراض به تبعید غیر قانونی خود از زندان اوین به زندان گوهردشت و در این رابطه اعلام چهار خواسته دایر بر بازگشت به بند 350 زندان اوین، برخورداری از مرخصی استعلاجی جهت درمان و عمل جراحی دیسک کمر، اجرای ماده 134 قانون جدید مجازات اسلامی و برخورداری از قانون آزادی مشروط، دست به اعتصاب غذا زده و در وضعیت بسیار نامناسب و مخاطره آمیز جسمانی وارد بیست و هفتمین روز اعتصاب غذای خود شده است.

رضا شهابی در تاریخ 22 خرداد سال 89 در حالی که مشغول به کار بود توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بازداشت و در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام" به یک سال و "اقدام علیه امنیت ملی" به پنج سال و در مجموع به شش سال زندان تعزیری محکوم شده است. وی همچنین محکوم به پرداخت هفت میلیون تومان کمک های جمع آوری شده از کارگران به دولت  و پنج سال محرومیت ازفعالیت های سندیکایی و کارگری شد.

کارگران ! تشکل ها و فعالان کارگری ! مردم آزاده و عدالت طلب ایران و جهان !

یکی از کارگران آگاه و از فرزندان شریف این آب و خاک، بیش از 5 سال از عمر و زندگی خود را با اتهاماتی واهی و در حقیقت به خاطر دفاع از حقوق و مطالبات خود و هم طبقه ای های خود، در زندان سپری می کند و با توجه به ناراحتی های متعدد جسمی، انواع  فشارها و مشکلات را که از جانب بازجویان و به اصطلاح نیروهای امنیتی و در یک کلام عوامل سرمایه متوجه او می شوند تحمل می نماید. وی یک بار به تشخیص پزشکان و برای پیشگیری از فلج شدن بخشی از بدن خود مجبور به یک عمل شش ساعته و بسیار حساس بر روی مهره های گردن خود شد که متأسفانه بعد از عمل، به جای انتقال به منزل، جهت استراحت کامل و گذراندن دوران نقاهت، مستقیماً به زندان منتقل شد. همین مسئله به نوبه خود سبب شد تا به جای بهبودی، بیماری او و در این رابطه دردهای گردن و کمر وی تشدید شود. تا آن جا که در شرایط کنونی نیز باز هم به تشخیص پزشکان، وی به یک عمل جراحی دیگر بر روی ستون فقرات و مهره های کمر خود و صدالبته مراقبت های بعد ازعمل نیاز دارد که بازجویان و مقامات زندان در راستای فشار به این کارگر شریف و زحمتکش، آشکارا از این اقدام جلوگیری به عمل می آورند. این مسئله سبب شده است تا این کارگر زندانی، گاه دردهای جانکاهی را در درون زندان تحمل نماید و به دلیل بی حسی سمت چپ بدن، با مشکلات حرکتی جدی روبرو شود که چه بسا عوارض این بیماری ها برای همه عمر در او باقی بمانند.

کارگران ! مردم آزاده وآگاه ایران و جهان !

این چندمین بار است که رضا شهابی در اعتراض به یکه تازی ها و زورگویی های بازجویان و مقامات زندان و شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی را که به وی و دیگر زندانیان تحمیل می کنند دست به اعتصاب غذا می زند و زندگی و سلامتی خود را در مقابله با قدرقدرتی عوامل  سرمایه به مخاطره می اندازد. تا جایی که به گفته شاهدان عینی تا این جای کار بیش از 8 کیلو از وزن بدنش کاسته شده و سلامتی وی به طور جدی در معرض خطر قرار گرفته است.

هم اکنون، 9 نفر از زندانیان بند سیاسی زندان رجایی شهر کرج در حمایت از وی و خواسته هایش دست به اعتصاب غذای یک روزه زده اند تا بیش از پیش توجه جهانیان را به این مسئله جلب نمایند. چرا که تأثیرات و فواید احتمالی اعتراض رضا شهابی به تُرکتازی مقامات زندان و بی حقوقی حاکم بر زندان ها و زندانیان، تنها شامل حال این کارگر آگاه و مبارز نمی شود و همه ی زندانیان را در بر می گیرد.

کارگران و مردم آزاده و برابری طلب ایران و جهان !

رضا شهابی امروز وارد بیست و هفتمین روز اعتصاب غذای خود شده و تحت فشار مقامات و بازجویان زندان گوهر دشت، روزهای بسیار سختی  را در این زندان سپری می کند. جان او در خطر است و مسئولیت این بی توجهی و بی مبالاتی مستیماً بر عهده مقامات زندان و زندانبانان وی گذاشته شده است.  "مردانی"، رئیس این زندان در حالی که در برخورد با این کارگر آگاه و مبارز دچار عجز و ناتوانی شده است و این عجز را با عبارتی چون " رضا! تو از جان ما چه می خواهی ؟" بر زبان می آورد، در عین حال، "برای خالی نبودن عریضه" و برای این که نشان دهد کم نیاورده است در ظاهر او را تهدید به حبس در زندان انفرادی می نماید. همه ی این وقایع و اتفاقات شرایط بسیار ملتهبی را  پیش روی  رضا شهابی گذاشته و وی را در شرایط سختی قرار داده است. بر عهده همه ما است که به هر طریق ممکن از وی حمایت کنیم و صدای حق طلبی این کارگر شریف را که به خاطر دفاع از حقوق کارگران و بهبود سطح معیشت و زندگی آنان، سال هایی از عمر خود را در زندان بسر برده است  به گوش کارگران و وجدان های بیدار و آگاه جهان برسانیم. باید به شکل همه جانبه ای از او و خانواده ارجمندش حمایت کنیم. رضا شهابی و خانواده محترم او نباید در این شرایط حساس تنها بمانند. در عین حال باید از همه راه ها و امکانات، برای اعمال فشار به سرمایه و حامیان آن استفاده نمود و رضا شهابی را در رسیدن به خواست ها و مطالبات برحق خود، تا آزادی کامل  یاری رساند. باید در این جنگ طبقاتی همدم و همراه کارگران بود. رضا شهابی، شاهرخ زمانی، محمد جراحی، بهنام ابراهیم زاده، رسول بُداغی، حسن رسول نژاد، افشین ندیمی، غالب حسینی، یوسف آبخرابات، واحد سیده، محمد مولانایی، هادی تنومند، جمال میناشیری، قاسم مصطفی پور، ابراهیم مصطفی پور، محمد کریمی و خیل عظیمی از کارگران و هم طبقه ای های آنان امروز آشکارا در یک طرف این نبرد طبقاتی با سرمایه و عوامل آن قرار دارند. با همه ی وجود از این کارگران و خواست های برحق و طبقاتی آنان دفاع کنیم و در راه اتحاد و همبستگی طبقاتی آنان بکوشیم.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ضمن محکوم نمودن فشار به رضا شهابی و انتقال غیر موجه وی به زندان گوهردشت که درراستای اعمال فشاربه این عزیز و خانواده ی محترم ایشان صورت گرفته است، به سهم خود از همه کارگران آگاه و تشکل های کارگری، تمامی انسان های آزادی خواه و عدالت طلب جامعه و همه وجدان های بیدار در داخل و خارج کشور می خواهد تا از تمامی راه های ممکن برای اعتراض به این قبیل اعمال ضدکارگری و سرمایه پسند استفاده نموده این کارگر شریف و مبارز را برای دست یابی به خواست های برحق خود تا آزادی از زندان یاری نمایند. این کمیته همچنین خواهان آزادی تمامی کارگران زندانی و زندانیان سیاسی و عقیدتی که صرفاً برای ابراز عقیده و طرح مطالبات و خواست های خود در زندان هستند می باشد.

با آرزوی آزادی تمامی کارگران از زندان سرمایه

زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

 6 / 4 / 93

تظاهرات ایستاده  درپاریس به مناسبت پانزدهمین سالگرد تظاهرات با شکوه دانشجوئی تیر 1378

برای ازادی فعالان کارگری ، دانشجوئی ، زنان و جنبشهای ملی - اجتماعی و همه زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران !

به مناسبت پانزدهمین سالگرد تظاهرات با شکوه دانشجوئی تیر 1378

هموطنان آزاده

در اوضاع و احوالی به بزرگداشت پانزدهمین سالگرد جنبش باشکوه دانشجویان در تابستان 1378 می پردازیم که اعتصاب غذای رضا شهابی، کارگر مباررز و خزانه دار سندیکای شرکت واحد در اعتراض به شرایط دشوار زندان و عدم دسترسی به امکانات پزشکی وارد پنجمین هفته خود شده است. زندان های ایران لبریز از فعالان سیاسی و اجتماعی است. روزی نیست که خبر احضار، بازداشت و زندانی شدن این مبارزین شجاع را نشنویم، انسان هایی که در دشوار ترین اوضاع و احوال، و در مبارزه ای نابرابر به دفاع از آزادی های سیاسی و عدالت اجتماعی برخاسته اند . در همین حال موج صدور و اجرای احکام اعدام در دولت "تدبیر و امید" روحانی بیش از هر زمان دیگری ایران را به سرزمین اعدام تبدیل کرده است. هم اکنون چهار زندانی کرد: حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی که برای اجرای حکم اعدامشان از روز شنبه به زندان قزل‌حصار منتقل شده‌اند، در اعتراض به این احکام غیر انسانی در اعتصاب غذا بسر می برند.

در این روزها که اوضاع بحرانی منطقه خاورمیانه و معادلات و مناسبات ژئو پولیتیکی پیآمدش،  توجه افکار عمومی را به خود اختصاص داده است، ما از شما دعوت می کنیم تا با شرکت در یک تظاهرات ایستاده، ضمن بزرگداشت جنبش قهرمانانه دانشجوئی تابستان 1378 صدای مبارزه کارگران، دانشجویان، زنان و فعالان جنبش های ملی،  زندانیان سیاسی و عقیدتی را به گوش مردم فرانسه برسانیم .

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران – پاریس

جمعیت کردهای مقیم فرانسه

اتحاد بین المللی در دفاع از کارگران در ایران- پاریس

همبستگی سوسیالیستی در دفاع از کارگران ایران – فرانسه

زمان :

شنبه  7 ژوئیه از ساعت 18 و سی دقیقه تا 20

مکان :

میدان سن میشل

تجمع کارگران کارخانه یک ویک دراعتراض به عدم تمدید قرارداد 27کارگربدلیل دفاع ازحقوق کارگران !

عدم تمدید قرارداد 27کارگر کارخانه یک ویک ،سبب اعتراض سایرکارگران این کارخانه شد.

به گزارش بام فارس،در پی عدم تمدید قرارداد 27نفر از کارگران کارخانه یک ویک ،زمینه اعتراض سایر کارگران این شرکت مهیاگردید.

گفتنی است :کارگران کارخانه یک ویک  دلیل عدم تمدید قرارداد کار این 27نفر کارگر را فقط به خاطر دفاع آنها از حقوق کارگرها ی این کارخانه در ماه گذشته دانستنه و خواستار بکار گیری مجدد آنها به کار شدند.

علیرغم وعده و وعیدها کارخانه ذوب آهن اردبیل کماکان تعطیل و275کارگربیکارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تعطیلی کارخانه ذوب آهن اردبیل خبر داد.

به گزارش 6تیرمهر، سید حامد عاملی ظهر جمعه در جلسه بررسی وضعیت این واحد تولیدی گفت: با وجود اعلام نظر مسئولان مبنی‌بر فعالیت این کارخانه، ذوب آهن همچنان تعطیل است.

وی تاکید کرد: جلسه‌ای که چند روز بعد از تعطیلی این واحد تولیدی برگزار شد با هدف بررسی مشکلات آن بود و مشکلات فعالیت مجدد این کارخانه به قوت خود باقی است.

عاملی در خصوص دخالت کمیته پیگیری واحدهای صنعتی صنعت و معدن استان برای رفع مشکل این واحد تولیدی، اضافه کرد: مشکل ذوب آهن حقوقی است و ما نمی‌توانیم در رفع آن دخالت کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معتقد است ذوب آهن از واحدهای صنعتی مهم استان است که باید در اولین فرصت از طریق مراجع قضایی مشکل آن رفع شود.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه 275 نفر کارگر در پی تعطیلی این کارخانه بیکار شده‌اند باید بانک و مالکان در اولین فرصت به توافق برسند.

کارخانه ذوب آهن اردبیل به عنوان یکی از واحدهای بزرگ صنعتی این استان که در زمینه تولید آهن و فولاد فعالیت می کرد، روز دوشنبه  12 خرداد ماه درهای خود را بروی 275 کارگر فعال در این واحد تولیدی بست تا عملا تعطیلی کارخانه و بیکاری کارگران خود را اعلام کند.

یک هفته بعد از درج گزارشی از وضعیت فعالیت این کارخانه با عنوان" کارخانه ذوب آهن اردبیل تعطیل شد/ 275 کارگر بیکار شدند" فرمانداری اردبیل از توافقات صورت گرفته برای فعالیت مجدد این واحد تولیدی خبر داد.

درپی وعده مسئولان بانک ملی وملت تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه قنداهوازدرتهران خاتمه یافت!

اجتماع پنج روزه کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز مقابل ساختمان مرکزی دو بانک ملی و ملت عصر روز چهارشنبه با قول مساعد مسئولان این دو بانک خاتمه یافت.

به گزارش 7تیرایلنا، پس از وعده مسئولان و نمایندگانی از دو بانک ملی و ملت به عنوان سهامداران اصلی کارخانه،عصرچهارشنبه کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهوازبه تجمعات اعتراضیشان مقابل ساختمان مرکزی دو بانک ملی و ملت خاتمه داده و تهران را به مقصد شهر اهواز ترک کردند.

براساس این گزارش،نماینده قانونی بانک‌های ملت و ملی قرار است از امروز شنبه (۷ تیر ماه) تحقیقات خود را در مورد کارخانه قند اهواز آغاز کنند و در کوتاه‌ترین زمان، گزارش خود را برای مسئولان بالادستی خود برای آغاز برنامه‌های نوسازی وبازگشایی مجدد کارخانه ارسال کنند.

همچنین کل مطالبات کارگران کارخانه قند اهواز حدود دو میلیارد و شش صد میلیون تومان است که باید این مبلغ به حساب ۱۰۰ کارگر کارخانه واریز شود.

عدم پرداخت 6ماه حقوق250کارگرکارخانه فولاد میبد

بيش از 250 كارگر كارخانه فولاد میبد ، بيش از شش ماه است كه حقوق دريافت نكرده اند و كارگران قبلي نيز طلب هاي خود را نگرفته اند.

به گزارش7تیرمهر،كارخانه فولاد ميبد يكي از واحدهاي صنعتي بزرگ استان يزد و شهرستان ميبد به شمار مي رود، كارخانه اي كه از ابتداي تاسيس در دولت ششم با گره هايي مواجه بود و اين گره ها با گذر زمان و ارائه راهكارهاي مختلف هر روز كور و كورتر شد.

كارخانه فولاد ميبد يكي از واحدهاي دولتي بود كه در زمان دولت ششم در شهرستان ميبد افتتاح شد و از همان بدو افتتاح، مشكلات كوچك و بزرگي داشت كه اين مشكلات هرگز حل نشد و اكنون بعد از گذشت دو دهه، اين مشكلات پيچيده تر شده است.

اين كارخانه كه به نام فولاد ميبد نامگذاري شده بود، در واقع به توليد چدن مشغول بود و اين همان مشكلي بود كه فولاد ميبد در ابتداي راه با آن مشكل پيدا كرد زيرا چدن يك كالاي واسطه اي براي توليد فولاد بود و سرنوشت اين كارخانه از همان ابتدا به وضعيت توليد فولاد در كشور گره خورد.

مسائل و مشكلات پي در پي كه سالها گريبانگير اين واحد توليدي بود، بارها و بارها اين كارخانه را به تعطيلي و كارگران آن را به اعتصاب كشاند و در نهايت نيز بدهي هاي ميلياردي روي دست دولت گذاشت.

پس از اين مسائل، سازمان خصوصي سازي تصميم به واگذاري اين كارخانه به بخش خصوصي بر اساس بند 44 قانون اساسي گرفت اما اين موضوع نيز نتوانست مشكل كارخانه فولاد ميبد را حل كند.

يكي از مديران مالي اين كارخانه در اين زمينه گفت: با مزايده اي كه سازمان خصوصي سازي برگزار كرد، در ماه‌هاي پاياني سال 88، كارخانه فولاد ميبد به بخش خصوصي واگذار شد اما خصوصي سازي نيز نتوانست مشكلات فولاد ميبد را برطرف كند.

وي كه خواست نامش فاش نشود، بيان كرد: سازمان خصوصي سازي بدون توجه به اهليت سرمايه گذار اقدام به واگذاري اين شركت به برنده مزايده كرد در حالي كه سرمايه گذار، هيچ تخصص و تجربه اي در زمينه توليدات اين كارخانه نداشت و استفاده از نظرات ديگران را نيز بر نمي تافت.

وي بيان كرد: در آن زمان شركت اقتصاد نوين پارسيان برنده مزايده شد و بي تجربگي و عدم تخصص سرمايه گذاران سبب شد تا كارخانه پس از واگذاري به بخش خصوصي به طور كامل تعطيل شود.

وي يادآور شد: در سال 89، مشكلات بسياري از سوي كارگران و كاركنان فولاد ميبد براي شهرستان مهريز ايجاد شد و كارگران آن به طور مدام در بيت امام جمعه، فرمانداري و ... تحصن كردن و خواستار تحقق حق و حقوق قانوني خود بودند كه البته حق داشتند زيرا هيچ مديريت درستي در اين واحد بزرگ صنعتي وجود نداشت.

وي عنوان كرد: پس از اينكه موضوع با سازمان خصوصي سازي در ميان گذاشته شد و فرماندار وقت به شدت پيگير موضوع بود، كارخانه به گروه ديگري به نام پترو صنعت صفه اصفهان واگذار شد كه اين گروه اقدام به اجراي طرح توسعه كارخانه كرد.

وي يادآور شد: در اين زمان كارخانه فولاد ميبد 250 ميليارد تومان بدهي داشت كه قرار شد اين بدهي ها نيز با برگزاري جلسات و تعيين تكليف كارخانه برطرف شود و شاهد رونق كارخانه فولاد باشيم كه اين امر عملا هنوز هم اتفاق نيفتاده است.

فولاد ميبد به رغم همه اقداماتي كه صورت گرفت هنوز هم در كماست و هنوز نتوانسته به عنوان يك واحد صنعتي در خور شأن شهرستان ميبد وارد عرصه توليد شود.

بنابهمین گزارش بنقل از استانداریزد،اين شركت بدهي بسياري به كارگران خود نيز دارد و بيش از 250 كارگر اين كارخانه، بيش از شش ماه است كه حقوق دريافت نكرده اند و كارگران قبلي نيز طلب هاي خود را نگرفته اند.

تأخیر 3ماهه در پرداخت حقوق 140 کارگر پیمانی آبفای آبادان

140 کارگری که بصورت پیمانکاری در استخدام شرکت آبفای آبادان هستند از ابتدای سال جاری هیچ دستمزدی دریافت نکرده اند.

به گزارش6تیرایلنا،140 کارگری که بصورت پیمانکاری در استخدام شرکت آبفای آبادان هستند از ابتدای سال جاری هیچ دستمزدی دریافت نکرده اند.

بنابهمین گزارش،این کارگران تا پایان اردیبهشت ماه از طریق شرکت پیمانکاری «فخر وظفر» و پس از آن از طریق شرکت «ارمغان نمای شوشتر» در زمینه لوله گذاری انشعابات آب و رفع شکستگی لوله‌های شهر با شرکت آبفای آبادان همکاری دارند.

لذامسئولیت پرداخت حقوق دو ماهه نخست سال جاری این کارگران به شرکت فخروظفر مربوط است ویک ماه باقی مانده را نیز باید شرکت ارمغان نمای شوشتر به عنوان پیمانکار جدید پرداخت کند.

علاوه بردستمزدهای معوقه این کارگران، شرکت فخروظفر به عنوان پیمانکار سابق شرکت آب وفاضلاب آبادان بابت حق سنوات، لباس و مرخصی سالهای90،91 و 92 نیز به کارگران بدهکار است.

بازهم محیط ناامن کار حادثه آفرید و موجب مرگ یک کار گر شد

به گزارش رسیده روز دو شنبه 2/4/93کارگری به نام هادی نقدی از اهالی روستای هاله دره  از توابع شهر سنندج که برای امرار معاش به کردستان عراق رفته بود درحین کار و هنگام جابه جایی تیر برق بر اثر چپ شدن تراکتور بیل دار دچار حادثه شد  و متاسفانه در دم جانش را از دست داد.

نامبرده متاهل و دارای سه فرزند بود.  

کمیته هماهنگی ضمن عرض تسلیت به خانواده و دوستان این کارگر ،محیط های ناامن کار را عامل

این گونه حوادث می داند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

5 تیر 1393

مرگ کارگر18ساله هنگام گودبرداری

امروزریزش آوارهنگام گودبرداری ، مرگ کارگر 18 ساله را در خیابان طرشت جنوبی، خیابان اکبری، کوچه شفیعی، در پی داشت.

به گزارش7تیر پایگاه خبری 125،علی اکبر کشرلو افسر آماده منطقه 5 عملیات در این باره اظهار داشت: در محل حادثه گود برداری ناایمن به عمق 4 متر و ریزش دیواره مجاورآن، یک کارگر 18 ساله ساختمانی، در زیر آوار مدفون شده بود.

کشرلو ادامه داد:آتش نشانان بلافاصله به وسیله تجهیزات کامل آوار برداری ابتدا محل را کاملا ایمن سازی کردند و با مهار ستون ها و دیواره ها اقدام به آوار برداری و بیرون آوردن جسم بی جان کارگر کردند که فوت وی نیز توسط امدادگران اورژانس تائید شد.

هفتم تیرماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com